torsdag, september 14, 2006

New place

Så, nu har jag flyttat, både i cybervärlden och i verkliga livet. Min gamla blogg Gråzon finns här, om någon skulle känna sig manad att läsa ikapp lite. Ny blogg innebär nytt namn också! Tibicina är latin och betyder (kvinnlig) flöjtist, och det är en bra beskrivning på mig och mitt liv hittills, så varför inte? I och för sig finns det ganska mycket annat i mitt liv just nu och kanske inte så mycket flöjtspel som jag vilja. Fast det beror visst på att flöjten fortfarande är i Skövde, medan jag numera bor i Umeå. Saknar den så mycket, jag har ett stort behov av att uttrycka mig genom musik just nu. Så det nynnas och skrålas för fullt i mitt lilla, men fina, korridorsrum.

Det är mycket som händer just nu, livet sätter igång igen efter sommarens relativa dvala. Plugg, vänner, träning... Allt på en gång. På ett sätt är det skönt att sätta igång, men samtidigt känns det segt. När hjärnan har gått på tomgång hela sommaren är den trögstartad, och förväntad rapportskrivning går inte sådär värst bra. Men jag har en vecka kvar, så det ska nog gå bra det här också!

Jaha, det blev visst mest ett svammelinlägg det här, men jag måste ju prova den nya layouten på nåt sätt, och idag har jag faktiskt inte särskilt mycket att tillföra världen annat än mitt fantastiskt falska nynnande!

Inga kommentarer: