måndag, oktober 02, 2006

October II

Sov dåligt i natt igen, antar det beror på förkylningen. Eller nåt, vet inte riktigt. Skulle läst en del idag på förmiddagen, men jag grejjade med lite annat istället, och var inte överdrivet pigg heller. Skulle träffa Jenny för att luncha på skolan innan nya kursen började, och jag höll på att växelvis brinna upp och förfrysa mig. Feber antar jag. Inte ett dugg kul när man dessutom ser fram emot en tretimmarsföreläsning med den sämsta föreläsaren jag har haft hittills i min korta akademikerkarriär på drygt två år.

Och nog blev det jobbigt alltid. Först och främst svårt att hålla sig allvarlig när han pratar värsta stockholmskan som han mixar med engelska uttryck samtidigt som han försöker vara så pedagogisk som möjligt men inte når ända fram. Sen är det jobbigt att hänga med när man har huvudet fullt med bomull och inte är så värst lättkoncentrerad. Fast han ska ha lite cred för att han i alla fall försökte - det var 1000 gånger mer pedagogiskt den här gången än för två år sedan...

Annars händer det inte mycket nu. Skola, naturkunskap och Svenska kyrkans unga är ungefär allt. Men just nu är det också praktikplatssökande och kompletteringar som ska göras, och så ska jag ge mig ut och fota fina höstbilder när jag blir ltie piggare - vill få till några riktigt fina!

Äh, nu ska jag försöka sova lite, även om det inte har gått så bra på sistone. förhoppningsvis går det bättre idag, jag ska ju upp o tvätta imorgon bitti, så jag måste somna i tid, annars försover jag mig bara. So long, gott folk!

Inga kommentarer: