torsdag, mars 22, 2007

Fastkörning och lösgrus

Jag vet. Det är förmiddag, jag är på jobbet och jag borde verkligen researcha järnet just nu. MEN DET GÅR INTE!!!!

Jag har slut på möjliga sökord, så jag har absolut ingen chans att lyckas hugga tag i informationen som jag behöver, och som med all sannolikhet redan finns skvalpande nånstans ute i cyberrymden. Varför ska det vara så svårt att pricka in precis rätt ord för att hitta precis rätt dokument? Försök hitta rätt ord för att hitta belägg för VARFÖR det är viktigt att skicka ut frisk personal på biståndsinsatser av olika slag, och att definiera vilka specifika hälsorisker civil insatspersonal både från NGOs och internationella GOs utsätts för. Sjukt svårt, och extremt irriterande när man vet att det lär finnas massa material om det så att man inte behöver uppfinna hjulet igen, men man inte lyckas få tag på den...

Nåja, solen skiner, fåglarna kvittrar, det är utländska militärattachéer överallt på området och jag bryter mot de inofficiella klädkoderna med långkjol, palestinasjal och converse. Vad det är skönt att slippa bekymra sig för om man passar in eller inte. Det är faktiskt inte hela världen om man inte ser ut som alla andra, och framförallt - varför skulle någon bry sig??

Det finns bara ett litet yttepyttemoln på min himmel idag, förutom de försvunna sökorden då. Hela mitt vänstra ben är typ blått! Jag lyckades stoppsladda i lösgruset utanför affären i gårkväll, och föll så klart pladask i backen med dunder och brak. Lätt linkande och lite dammig tog jag mig i alla fall in på affären under det att jag desperat försökte undertrycka en hysterisk fnitterattack. Idag är jag som sagt blå. Och öm. Det tog sin lilla tid att ta sig till jobbet imorse, och jag skulle tro att jag inte får sitta stilla för mycket idag, för då kommer jag vara lika stel som en stelopererad nittioåring när det är dags att trampa sig hemåt!

Min strategi för att överleva dagen är att upprepa mantrat för dagen Imorgon är det helg! Imorgon är det helg! Imorgon är det helg! hela tiden, och att ta en långsam men trevlig promenix på lunchen. Kanske rent av luncha på trappen i solskenet. Kanske kanske får jag i alla fall lite sol innan dagen är över!

Inga kommentarer: