torsdag, april 05, 2007

En stilla vecka?

Vanligtvis brukar påskveckan innebära många kyrkbesök, en vecka hemma hos föräldrarna i Skövde, att umgås med familj och vänner, och så eventuellt plugga till någon efter påsk lägligt placerad tenta. I år har det dock varit nåt helt annat...

Det hela började i torsdags, för en vecka sedan, när jag kände att jag inte mådde riktigt bra. Maginfluensan slog till. Hela helgen tillbringades med lugnt och stilla tv-tittande och lite surfande på den numera uppkopplade datorn (hurray) och inte särksilt mycket matlagning... En långpromenad och inköpsrunda till MAXI blev det i alla fall, vilket resulterade i ett gigantiskt fång påskliljor på mitt något rangliga barbord. Mycket trevligt efter den mindre trevliga upplevelsen av magsjuka.

Jobbet fortsatte sin gilla gång i veckan, dock med det trevliga inslaget av återträff för Acehpersonal. Det innebar mycket diskussioner, nya människor, lessons learned och, praktiskt nog, gratis mat. Och vilken student tackar nej till gratis finmat?? Inte jag i alla fall... Nåja, det var ett par intressanta men väldigt ansträngande dagar då de vanliga arbetsuppgifterna fick vänta på bättre tider.

Idag såg jag inte till en människa utom städerskorna på kontoret, de hade väl tagit helg hela högen, så jag själv stannade inte längre än till lunch. Och tur var väl det, för då gick det fortfarande att gå något sånär opåverkat av vinden, vilket senare blev tämligen svårt. Det har nämligen blåst nåt vansinnigt här i eftermiddag, även om det är en aning lugnare nu.

Nu har jag ägnat en stund åt matplanering inför helgen; IRL-träff med Catahyastyrelsen. Mycket mat går det åt till åtta personer under en helg... Det är väldigt intressant med recept för tio personer där man får mängder väldigt precist angivna, exempelvis 26,67 lasagneplattor, eller 1,67 lagerblad. Men men, ska det va så ska det va, som det heter. Man kan ju tycka att de borde kunna avrunda och göra mer logiska recept även om de nu bara multiplicerar saker och ting, för det finns inte en chans att man kan följa de där recepten ändå!

Inga kommentarer: