lördag, november 24, 2007

Segdag

Gårdagen var bara...seg. Upp vid halv tio, träna, laga käk, sitta med uppsats, uppsats, uppsats, och jag verkar verkligen inte komma någonvart alls. Kollade lite på film på kvällen och var allmänt tragisk och tråkig.

Idag är det dock andra bullar som gäller. Eftersom det regnar ute och jag inte känner någon överdriven lust till att ge mig ut i snöblasket så får infosökning och lån av böcker vänta till imorgon, och jag ägnar mig åt att gå igenom alla de 20 böcker jag redan har hemma för ändamålet. Borde städa lite idag med. Och tvätta. Bäst att passa på när man ändå är hemma och har tid till det. Eller i alla fall behöver pausa och göra något annat ibland.

För övrigt har den senaste tiden präglats av, utöver uppsatsen alltså, sömnbrist. Jag somnar inte på kvällarna, kan ligga vaken i timmar utan att somna, och följden blir naturligtvis att jag sover hela förmiddagarna istället. Och just nu är det svårt att tvinga kroppen till att ändra rytm - jag måste vara så pass pigg på dagarna att jag orkar jobba ordentligt, vilket inte är helt lätt om man inte sover mer än tre-fyra timmar per natt.

Nåja, dags att sparka igång dagen. Färskpressad äppeljuice och pumpernikelbröd med köttbullar - det går inte av för hackor det!

Inga kommentarer: