onsdag, januari 23, 2008

Saker att göra

Idag var det riktigt segt att gå upp. Somnade inte före halv tre, gick upp halv åtta. Av någon konstig anledning drömde jag en mardröm med massa konstigheter som jag inte minns, men en detalj finns kvar: jag var tydligen höggravid. Det var ganska skönt att vakna och upptacka att magen var platt (nåja, inte gravid i alla fall) då kan jag säga.

Hade en rätt seg förmiddagsföreläsning om vårdhygien och blodsmitta, och om vinterkräksjuka. Nu igen... Jag blir ju nästan rädd för att sticka näsan utanför ytterdörrn när hygiensjuksköterskan går på sådär! Men men, man måste ju leva och kan inte sitta hemma hela tiden. Så jag lunchade med Jimmy och Johanna på Upplands istället. Mycket trevligt, även om pastan var lite väl välkokt, om man säger så. Sedan stack jag hem för att försöka få nåt gjort, men fastnade vid datorn och lite grejer som var tvungna att fixas omgående så nu är det dags att slita sig.

Har en diger lista på saker som ska göras idag, eller senast imorgon:
- diskberget ska tas om hand
- inköpslista för tripp till IKEA och tripp till Maxi ska skrivas
- lägenheten ska städas grundligt
- tvätten som ligger omkringströdd i sovrummet ska ner i tvättstugan för att få sig en omgång
- kläderna i garderoben ska plockas iordning och organiseras på nåt bra sätt
- webbföreläsningen i etik borde ses
- artikelgranskningsartiklarna ska läsas

Återkoppling imorgon bör göras så att jag inte missar nåt innan familjen invaderar imorgonkväll.

För övrigt tänker jag kika på en eller några Heathfilmer ikväll. Det känns liksom rätt.

Inga kommentarer: