torsdag, februari 28, 2008

Krångel

Den här dagen... Tja, krångel kan vara ett bra ord.

I morse vaknade jag och satte mig käpprak upp i sängen med panik i blicken. Tror jag i alla fall. Klockan var kvart i åtta och jag skulle ju vara på skolan kvart över åtta! PANIK! Ett ögonblick eller två senare kom jag på att visst ja, det var inte förrän klockan tio vi började nej. Puuh.

Morgonen var lugn. Jag förberedde lite grejer, såg till att allt var med och begav mig mot skolan i god tid. Inte skulle jag komma försent när jag nu äntligen är frisk igen inte. I god tid var jag också när jag kom fram - hela tio minuter till godo kunde jag gratulera mig till. Men säg den glädje som varar länge... Cykeln parkerad och klar och vad upptäcker jag? Jo, att väskan - väskan med kamera, plånbok med ganska mycket pengar, mobil och kalender - var puts väck! Den hade tydligen trillat av pakethållaren någonstans på vägen där jag, intet ont anandes, cyklade och lyssnade på väl valda låtar på mp3n.

Det blev till att cykla hela vägen hem igen. Och tillbaka till skolan. Utan väska. Och med många stopp för att kolla med folk och i mackar osv... Ingen väska. Men som tur var ringde jag till min mobil, och någon svarade! Då var väskan inlämnad till polisen, med allt kvar i. Det var en glad jag som kom en halvtimma sent till lektionen sedan.

Inga kommentarer: