lördag, februari 23, 2008

Newsflash

Liten uppdatering på mitt liv:
Jag insåg att jag glömde att berätta det senaste på jobbfronten. (Ja, jobbfronten uppstod alldeles nyss faktiskt!). Jag har sökt en del jobb på sistone, dels lite kommunsaker som personal på ett fritidsområde, bland annat, men också en hel del timviksjobb som vårdbiträde och liknande inom äldreomsorgen här i stan.

I onsdagskväll satt jag och skickade ytterligare ansökningar. Klockan var rätt mycket, och jag lade väl inte ner jättemycket energi på dem, men kände att jag ändå behövde få iväg dem så fort som möjligt. Och gissa vad! I torsdags eftermiddag ringde de minsann från ett demensboende mitt inne i stan och bad mig komma på intervju. Jag blev så paff att jag tappade kalendern på gräsmattan utanför. Jag stod ju i vanlig ordning på balkongen och pratade, det finns liksom ingen mottagning inne i lägenheten (vilken är ett inlägg helt för sig...), och lutade kalendern mot räcket. Och hux flux trillade den bara iväg. Men men, smidig som man är byltade jag på mig och gick ut och hämtade den. Tur att den inte hamnade i hundskiten en halvmeter längre ut i alla fall.

Så, på onsdag blir det intervju!

Inga kommentarer: