onsdag, maj 13, 2009

En annan tid...

För ett tag sedan (okej, väldigt länge sedan) trodde jag att det här skulle bli en bra vår. Kanske rent av ett riktigt bra år. Jag är lite ambivalent i fråga om huruvida det har varit bra eller mindre bra så här långt, och kan inte riktigt besätmma mig för om jag är nöjd eller inte.

Just nu lutar det dock åt att det är bra. Jag har tillbringat nästan sex veckor på infektionsavdelningen på Ackis, varit på ett tokfint bröllop, haft möjlighet att hälsa på föräldrar och släkt över påsk, och dessutom hunnit njuta av hur våren tar över naturen. Å andra sidan har jag ett par omtentor som spökar framöver, och har dessutom skrivit nån omtenta under månaderna som gått. Jag har varit ordentligt förkyld, till och med däckad, och kännt mig ganska isolerad och ensam. Vet inte riktigt om de faktiskt balanserar upp varandra...

Hur som helst. Nu är det dags för nya tag. Går sista dagen på praktiken imorgon, och sedan har jag tolv dagar på mig att plugga inför medicintentan med stort m. Sen fyller jag år, har fler examinationer att se fram emot, och sen rullar det antagligen igång så smått med sommarjobb och lite mer pluggfria tider. I sommar tänker jag se till att kunna ta det lugnt, göra precis det jag klänner för och tillbringa mycket tid med en bok i handen på balkongen. Eller kanske på gräsmattan... Men först ska jag ta mig igenom den där sjukt jobbiga veckan månadsskiftet maj-juni. Så det så!