fredag, september 11, 2009

Återvända till livet utanför

Efter att ha legat nedbäddad sen i söndagskväll (och varit sjuk sen förra torsdagen) så börjar saker och ting så smångingom återgå till det normala. Lite städning efter helgen och all röra som har uppstått i febril jakt på den (fortfarande) försvunna febertermometern, skriva lite saker till skolan som har blivit lidande, börja plocka fram utrustningen för nästa helg... Det är mycket som ska fixas, samtidigt som jag tar det lugnt. Det är ingen mening med att stressa kroppen även om huvudet gärna vill komma igång.

Lite knäpp har jag nog blivit efter min febriga helg ute på äventyr, och av att sitta instängd. Hjärnan går på högvarv, nästan i spinn, och det finns massa saker jag vill göra.

Men men, nu händer det roliga saker i helgen och veckan som kommer, det känns galet bra. Och snart ska Ylva få komma ut och lufta sig igen. Som jag har längtat efter det... Äntligen dags att leva i framtiden igen! Vi syns i Bequerelskogen!

Inga kommentarer: