lördag, september 12, 2009

När solens strålar når ända in

...i hjärtat blir man glad. Idag är en sån dag.

Solen skiner, det är fortfarande lite värme i luften även om höstdofterna tar över mer och mer. En klar, härlig höstdag. Idag är det också dags för Uppsalas Kulturnatten när det är full rulle på stan från morgon till sena kvällen. För min del blir det inte så mycket kulturat skulle jag tro, jag ska prata lite lajv i Lyan, äta lunch, och så kanske det blir en snabb sväng på stan också. Och en tur förbi Myrorna blir det också, har massa saker att lämna in (skor, väskor, kläder) som jag har rensat ur. Och så är jag lite på jakt efter bra saker till min karaktär Nova, som inte riktigt har tagit fysisk gestalt än men det är bara en tidsfråga...

Ikväll blir det en sväng till Uplands med Hanna, förhoppningsvis lite musik och nåt att äta. Hoppas verkligen att jag orkar - jag har inte riktigt lika mycket energi som jag brukar just nu, men det ger sig.

Solen - här kommer jag!

Inga kommentarer: