söndag, oktober 01, 2006

End of september

Hösten är här. I några dagar nu har det varit riktigt kallt, och det har regnat till och från. Folk har börjat hosta, snörvla och framför allt frysa både inne och ute, och så även jag. I går slog den till på allvar; höstförkylningen. Snörvel, halsont och feber gör det nästan omöjligt att sova, och yra feberdrömmar hjälper inte precis till.

Mitt i eländet ska nya kurser påbörjas. Var på min allra första träff för naturkunskapen i torsdags. Tre überintensiva timmar med molekyler, atomer och annat spännande i ett rasande tempo, i ett klassrum fullt av mer eller mindre panikslagna elever. Förhoppningsvis ska det gå bra, delarna om människokroppen kommer i alla fall inte bli nåt problem för mig, det läste jag ju så sent som i våras, men däremot den kemiska delen med kosväteföreningar och periodiska systemet har jag helt förträngt sedan högstadiet, så det blir till att plugga som en tok för att lära in det.

På måndag börjar nästa fempoängare som ingår i FOKS b, om folkrätt och interventioner. Det ska bli riktigt intressant, men jag fasar tillsammans med resten av IKKarna för att än en gång ha Ramses som föreläsare. Han var ju inte precis bra förra gången! Det är väl bara att hoppas på att ryktena som säger att han blev ivägskickad på en kurs i pedagogik efter våra klagomål stämmer!

Nu öser regnet ner utanför fönstret, och det är riktigt mörkt i mitt rum trots uppdragan persienner. Det är mysigt, men jag hoppas verkligen att det blir uppehåll imorgon när det är dags att sticka till skolan. Idag tänker jag inte sticka ens en nästipp eller stortå utanför ytterdörren!

Inga kommentarer: