onsdag, november 15, 2006

Uppmuntrande?

Mitt i ett av mina värsta kombinerade depp- och aggressionsutbrott på länge (troligtvis orsakat av en kombination av blöta fötter till följd slaskväder och akut ensamhetskänsla på ica) bröt msn ihop. Väldigt dålig tajming med tanke på att jag precis då skulle beklaga mig för och bli tröstad av Tersen på andra sidan campus. Så ett antal stunder under kvällen har gått åt till att bråka med msn, mixat med läsning av Huntingtons "The clash of civilizations?" och lite tjatande med folk.

Men åter till saken. När vi väl efter telefonsamtal, i golvet tappade lexikon och bråkiga pappersbuntar återfått kontakterna via Skype och headset släppte hon bomben. Nästa fredag skulle jag minsann med ut. För då, DÅ, är det deltävling i modelltävlingen "Sveriges man 2007" på X3m här i stan. Och min reaktion var ett hysteriskt gapflabb, följt av ett ännu mer hysteriskt asgarv när jag insåg att hon faktiskt menade allvar. Tydligen ska det vara för att muntra upp mig...

Jag förstår bara inte vad det är som får människor att ställa upp i den typen av tävling? En tävling som ska vara en "manlig motsvarighet till Fröken Sverige-tävlingen" och som förekommer utspritt i hela landet på klubbscener med "skrikande publik". Jag förstår det bara inte? Dock har jag just nu inte mycket för att protestera mot det hela, eftersom jag kommer att bli ditsläpade med eller mot min vilja. Och fårjag välja så känns det betydligt mindre komplicerat att inte motsätta sig alltför mycket...

Inga kommentarer: