måndag, december 25, 2006

Dan efter dan...

Så här på juldagens eftermiddag är det alldeles traditionsenligt dags för en liten sångstund med familjen. Och alldeles precis som vanligt låter syrran väldigt mycket. Så att fly till datorn en stund för att slippa få ännu värre huvudvärk än jag redan har känns helt okej.

Julhelgen har annars såhärlångt förlöpt helt som vanligt... Kyrkbesök med inblandning av 4/5 av familjen Jildenhed, julmat, kalle, paket och godis i långa rader. Dock med en efterlängtad återkomst vid julbordet; tonfiskpaten.

Nåväl, är visst lite rörig i huvudet efter veckans flängande och farande. Att resa Ume-Uppsala-Ume-Skövde-Uppsala-Skövde-Landvetter-Skövde inom loppet av en vecka, och dessutom vara pigg och glad på varje ställe, är inget jag rekommenderar. Det är lätt hänt att man blir lite knasig, trött och halvslö av de många timmarna på väg. Hela tiden har jag i alla fall haft roliga saker att se fram emot, så det har ändå gått förvänansvärt bra. Men trött är jag , inget snack om den saken inte.

I fredags var jag på bröllop. Felicia och Magnus. Tror aldrig jag har sett två personer som passar så bra ihop som de två. Det skulle väl möjligen vara mamma och pappa i så fall. Ett fantastiskt fint bröllop blev det i alla fall; jättefin vigsel (jag kunde inte låta bli att gråta en skvätt), god middag med trevliga gäster, många långa och rörande tal och en fantastiskt god tårta. Som tyvärr rasade lite, men gott smakade den i alla fall.

Det är inte utan att det känns lite konstigt att se en av ens bästa vänner gifta sig. På nåt sätt känns det som om hon har tagit klivet ut i vuxenvärlden. Och jag har för längesen bestämt mig för att vara "liten" så länge jag kan. Men ibland så känns det nästan som om man håller på att bli ifrånväxt, trots att man vet att saker i grund och botten är desamma, de bara ser ut på ett annat sätt.

Nåja, detta blev lite rörigt, men vad kan man vänta sig såhärårs? God fortsättning alla!

Inga kommentarer: