måndag, december 18, 2006

Det lackar mot jul

Det är ett bra tag sedan jag faktiskt satte mig ner och skrev nåt riktigt vettigt här på Tibicina. Kanske kan det bero på mina intressanta, men väldigt jobbiga, humörsvängningar på sistone. Men antagligen mest på brist på motivation. Mycket tid och ork har gått åt till att bara klara av skolan och orka igenom dagarna.

Men när jag vaknade i fredags så kände jag mig faktiskt riktigt tillfreds med allting. För första gången på i alla fall någon månad kändes det helt okej att gå upp och gå iväg för att träffa massa människor och ha en trevlig julklappsstund på stan. Och framförallt såg jag fram emot att åka ner till Uppsala för att träffa styrelsen och att arbeta intensivt med proppar och annat skojsigt. Solen sken, det var ljust och kallt, även om snön lyste med sin frånvaro och jag var verkligen sådär lycklig man blir ibland.

Helgen blev intensiv och trevlig; massa möte, massa julmat och en del julpyssel. En hel del snack om allt mellan himmel och jord hanns också med. Det enda som inte var jättekul var väl egentligen att jag kunde ha åkt raka vägen ner till Skövde istället för att åka tillbaka upp till Umeå. Lite sent påtänkt så det blev inget av med det, och väntan på nattåget blev lång. Dock var Martin kvar också, så man hade lite sällskap, och så var det ju en hel radda folk att prata med på MSN, vilket var tur. Annars hade jag nog dött av tristess, eller somnat på soffan.

Hur som, nu är sista skoluppgiften innan jul avklarad, så nu ska jag bara njuta av ledigheten i ett par dagar. Ska städa undan, rensa ur kylen och packa innan det bär av hemåt på onsdagkväll. Fantastiskt skönt att komma hem ska det bli, och riktigt riktigt roligt att gå på bröllop på fredag. Hög mysfaktor på vinterbröllop :)

Inga kommentarer: