torsdag, februari 01, 2007

Studs

En liten egenhet jag har är att jag fäster mig otroligt mycket vid vissa reklamfilmer. Det kan vara en melodislinga, färgspel, replikskifte eller någon jättejätteliten detalj som fastnar rejält i minnet. ICAs reklamfilmer om Stig och hans butik med dess anställda är en av dem. Alltid en ny liten historia, vilka vävs samman till en följetong. Dock är jag inte lika begeistrad i dem som vissa av mina kära vänner; Klasen som fick samtal från sin mamma med enda syfte att meddela att nu var veckans ICAreklam minsann på tv!

ICA i all ära, men den underbaraste reklamen någonsin måste vara studsbollsreklamen. 250.000 studsbollar som studsar ner för San Fransiscos gator till tonerna av José González's Heartbeats. Otroligt vackert och fantastiskt imponerande. Kombinationen av musikens lugn, de vackra färgerna och den uppenbara glädjen som studsbollarna sprider är otroligt lugnande och inger en känsla av rofyllt drömmeri som sträcker sig långt mycket längre än till några små bollar i mindre stad nånstans i världen.

Se den och njut för mycket härligare blir det inte i reklamvärlden!

Inga kommentarer: