fredag, april 20, 2007

Storm och flyttankar

De senaste dagarna har det varit ombytligt som bara den, på i princip alla plan. Vädret har svängt från sommarvärme i måndags till snöstorm i gårkväll, på jobbet har det gått från lek och övning i början av veckan till trist kontorsjobb i slutet, och humöret går upp och ner som en jojo. Varför kan inte allt bara stabilisera sig lite och hålla sig jämnt och fint ett tag?

Just nu går jag i flyttankar också. När flyttar jag från Kristinehamn, hur ska jag lyckas få ihop det med bil och städning och packning, samtidigt som jag jobbar sista veckan på praktiken, och ska gå bredvid på nästa jobb direkt efteråt? Och hur ska jag bo i Umeå i höst? Ska jag vara där hela hösten, eller bara så länge jag absolut måste? Och framförallt, ska jag dela lägenhet med två av de tre vännerna, eller ska jag leta reda på nåt korrerum för att det är enklast om jag ändrar mig?

Men inte nog med att det är tankar inför hösten – jag har redan börjat tänka på våren också. Bestämde mig redan i somras för att flytta ner till Uppsala när jag är färdig i Ume, och gärna så fort som möjligt. Men även där är det ju lite struligt med boende. Kommer kötiden räcka för nåt vettigt? Ska man dela eller skaffa nåt eget? Kommer jag stå ut i korridor igen?

Tankarna just nu är som sagt många. Förhoppningsvis klarnar det så småningom (gärna förr än senare om jag får välja) och sånt där brukar ju lösa sig till det bästa bara man har lite tålamod. Men ändå – så mycket enklare det skulle vara om man visste!

Inga kommentarer: