fredag, maj 25, 2007

Hemma, vart ligger det nånstans?

Så har jag då gjort det igen. Flyttat.

Återigen har jag packat ner varenda pinal i kartonger, väskor och kassar, proppat in dem i en bil och lastat ur dem på ett nytt ställe. Just den här gången råkar stället vara hemma hos mina föräldrar, i Skövdes utkanter. Jag flyttade i onsdags, men har ännu inte orkat packa upp. Det känns liksom inte helt värt eftersom jag flyttar i augusti igen. Samtidigt måste jag ju ha fram grejerna så jag kan använda dem. Men det är ju så jobbigt!

Saker och ting kompliceras ytterligare av att det inte finns nånstans alls att göra av grejerna. Inte ens en garderob är tom så att jag kan stuva undan kläderna, vilket självklart resulterar i ytterligare kaos och stora högar med kläder i varierande grad av renhet över hela golvet. Jag menar, hur lätt är det att hålla ordning då??

Nåja, nu är jag i alla fall på ett civiliserat ställe, med folk omkring mig (vilket iofs inte alltid är jättepraktiskt, men...), i en stad som är ganska så trevligt och med lagom avstånd till folk. Vad mer kan man begära när man under hela våren har hållt på att gå under av tristess på veckorna?

Inga kommentarer: