onsdag, juni 27, 2007

...och regnet det bara öser ner...

Det är så typiskt! På midsommar skulle jag, helt enligt traditionen, tillbringa fredagskvällen i Mariestad hos syskonen Svensson med massa roligt folk. Och visst, det var jättekul, det var massa folk, mycket sång, god mat. Liksom sådär trevligt i allmänhet. Men självklart så hällregnade det hela kvällen. Så typiskt! Självklart blev det jättefint väder både lördag och söndag, då jag, dum som jag är, hoppade in och jobbade extra hela helgen. Iofs, dubbel lön är det väl värt, men ändå! Bilder från midsommar finns här och här.

Även i måndags jobbade jag, men bara till klockan två. Min kära mor och jag hade bestämt oss för att åka ut till Dimbo och plocka jordgubbar, men självklart började det ösa ner när jag hade käkat klart och vi skulle ge oss iväg. Fast vi trotsade regnet och åkte i alla fall, och hör och häpna, när vi väl gav oss ut bland raderna med jordgubbsplantor som lyste röda av mogna och gigantiska bär så höll det faktiskt upp. Inte illa! Vi plockade ungefär 10 kilo på en halvtimme, och åt oss rejält mätta på jordgubbar under tiden. Sen började det ösregna igen, men då spelade det liksom inte så stor roll längre.

Problemet är bara att det liksom inte har slutat sedan dess - det har regnat oavbrutet i ett par dygn nu, även om det i skrivande stund faktiskt verkar ljusna en del. Äntligen! Då kanske man rentav kan ge sig iväg till affären utan att känna sig som en dränkt katt igen.

Inga kommentarer: