söndag, augusti 12, 2007

En vecka i norr

Tänkte att det kanske kunde vara på sin plats med en liten uppdatering om vad som händer i mitt liv just nu, såhär i sommarens slutskede.

Den gångna veckan spenderades till största delen i de nordligare delarna av vårt avlånga land, närmare bestämt i Luleå, där Svenska Kyrkans Ungas Stora Årsmöte 2007 gick av stapeln. Mera om själva årsmötet kan man läsa på Svenska Kyrkans Ungas hemsida, där man också kan se bilder, läsa årsmötesbloggen och få koll på vad som egentligen beslutades.

Efter en lördag full av huvudvärk, panikartad flytt- och resepackning samt en mycket god middag så satte jag mig på tåget upp mot Stockholm tillsammans med Johanna. Drygt tre timmars väntetid fylldes ut med lite shopping, nudelwook (som intogs med pinnar som enda ätredskap) nere på Kungshallen, och lite promenad ut mot slottet och riksdagshuset innan det var dags att möta upp resten av FS-gänget på stationen och sätta sig på nattåget mot Luleå. Trots den varma kupén var jag något sånär utvilad när vi, glada ihågen men aningens ofräscha klev av tåget och tog sikte på stadshotellet och en välförtjänt och efterlängtad frukost. Efter en god måltid följde en dag full med förberedelser inför årsmötet, möten med gamla vänner och en alldeles fantastiskt god avslutningsmiddag nere i hamnen.

Veckans mötesförhandlingar avlöpte mer eller mindre smärtfritt, även om det under åtminstone en dag var väldigt dålig och tryckt stämning då vi i FS fick ta emot mycket och rejäl kritik, både befogad och obefogad. Dock tog vi oss tillslut igenom hela föredragningslistan och vid femtiden på torsdagen var alla frågor avklarade, en ny styrelse vald och de avgående ledamöterna avtackade.

Jag hade lite tur och fick lift ner till Umeå redan på torsdagskvällen med ett gäng glada grabbar så vid elvatiden kom jag då äntligen in i mitt nya hem som faktiskt, hör och häpna, är nästan identiskt med det jag hade på Ålidhem i höstas. Det är lite spännande, men jag har själv bidragit till det genom att möblera på samma sätt, och dessutom sätta upp samma saker på väggarna, ha samma matta och gardiner. Så jag känner mig så hemma som jag någonsin kan göra!

En sak återstår dock: jag behöver skaffa en väggklocka och något snyggt till väggen ovanför min säng. Just nu har jag vissa planer på att göra en snygg förstoring av något av mina foton från familjens USA-resa förra sommaren och slänga upp i ett glas där. Det är förresten inget som jag har kommit på nu. Eftersom det finns några riktigt fina bilder från bland annat Yosemite, Grand Canyon och Los Angeles (och jag är faktiskt väldigt stolt över dem!) så tycker jag att det kanske vore en trevlig investering att göra något av någon av de bilderna. Bland annat finns en väldigt vacker solnedgångsbild och en underbar bild från en hög utsicktspunkt i Yosemite. Vi får se vad som händer med det, ännu har jag inte bestämt mig för hur jag ska göra och vad det blir av det!

Just nu håller jag, förutom det allra sista finliret i rummet, på att skriva min stora rapport över praktiken. Den ska vara klar på onsdag, så det brinner lite i knutarna kan man säga. Men förhoppningsvis ror jag även detta i hamn och kan lättad lägga det bakom mig om en dryg vecka. Så nu ska jag inte sitta här och fördriva tiden med onödigheter, utan koncentrera mig helt på rapporten och SRV. Fast man vet ju aldrig, kanske dyker det upp något nytt sött på Syrinxx istället. Helt säker på att kunna hålla sig ifrån bloggarna är man ju inte!

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: