onsdag, november 14, 2007

Fnatt

Var egentligen på väg att lägga mig när jag fick lite glädjefnatt bara helt apropå precis nu. Det är så skönt att det är ordnat med boende i Uppsala till våren, att jag i princip är helt säker på att komma in, och att flytten kommer gå något sånär smidigt! Jag har en hel del ljuspunkter inplanerade fram tills dess, och att starta om från början på ett nytt ställe kommer ge mig en kick, det känner jag redan nu.

Läser just nu Robin Hobbs Den gyllene mannen, närmare bestämt bok numro två av tre, Narrens hemlighet, och är helt fast i en värld fylld av allsköns magi och talande djur. Hon har verkligen lyckats fånga den där känslan man får när en katt stryker sig mot benen och ser upp på en med lika delar krav och bedjande i blicken. Alldeles underbart! Kan knappt lägga ifrån mig boken när jag väl tar upp den, och det är alltid en trevlig upplevelse att kunna förlora sig helt. Särskilt när man inte mår riktigt toppen, snorig som jag är.

För övrigt funderar jag på att skaffa någon liten kompis när jag har flyttat. En kanin, ett marsvin eller kanske en katt...

Inga kommentarer: