torsdag, november 15, 2007

Jaha, dags för friska tag!

Jag har tagit mitt beslut tillfånga och bestämt mig för att låta mig själv vila från träningen idag, dels på grund av att mitt huvud hotar att sprängas, dels på grund av att jag fick saker att gå igenom som krävde omedelbar uppmärksamhet, så jag hade helt enkelt inte hunnit i tid till att träna. Nåja, får ta igen det en annan dag...

Problemet är att jag just nu känner mig som en stor degklump. Större delen av mina dagar tillbringas sittandes i soffan eller vid skrivbordet tillsammans med ett gäng böcker och datorn. Det är inte ett dugg bra någonstans det här med uppsatsskrivande.

Men nu har jag i alla fall bestämt mig för att öka antalet träningspass, och komma iväg på minst tre styrkepass och två kondispass per vecka. Nu när min cykel har punka så måste jag dessutom gå bort till IKSU, vilket är lite irriterande, men ack så nyttigt. Frisk luft OCH nödvändig transportsträcka slår liksom två flugor på en gång. Nu när jag inte är på universitetet nästan någonting så behöver jag verkligen de där promenaderna, för att inte tala om dagsljuset!

Har också bestämt mig för att, i ett försök att ha bättre koll på matpengarna och bättre planering av maten, göra matlistor för en vecka i taget. Frågan är väl om jag kommer hålla mig till dem eller tycka de är jättetråkiga, men jag ska i alla fall göra ett försök!

Inga kommentarer: