fredag, november 30, 2007

Tidig morgon och välplanerad dag

I natt somnade jag i mer normal tid än vad jag har gjort under de senaste två veckorna. Äntligen. Jag hoppas det innebär slutet på sömnproblemen, om inte annat så i alla fall tillfälligt. I helgen är det dags för årets sista FSmöte, och jag ser fram emot det. Ska bli roligt att träffa alla och att få koncentrera mig på nåt helt annat än uppsatsen ett tag. Planen är att jag ska bli kvar i Sthlm/Uppsala hela veckan eftersom vi har styrelsehelg med Catahyastyrelsen nästa helg. Förhoppningsvis kan jag passa på att vara ledig, träffa folk och dona lite mer julklappsinköpen samtidigt som jag vilar och tar hand om mig själv, för det är minst sagt välbehövligt.

Idag är planen att ägna åtta timmar åt skrivande, med målet att skriva minst två sidor per tre timmar. Hittills verkar tidsplanen hålla, men så har jag bara hållt på i en halvtimma också. Måste ner till UB och lämna igen böcker, och till affären för att fylla på mobilen. Det där himla kontantkortet har inte kommit än, och jag kan inte vara utan mobil när jag åker så jag får helt enkelt tanka på och använda upp pengarna. Som om det skulle vara ett problem...

  • Dagens att göra lista ser ut som följer
  • Skriva minst sex och en halv sida uppsats
  • Lämna tillbaka böcker
  • Gå en timmes promenad (lämpligen när jag lämnar böcker)
  • Fixa mobilen
  • Posta kontraktet
  • Hämta ut tågbiljetter
  • Betala räkningar (okej, jag fuskar, den här är redan avklarad)
  • Packa inför helgen och veckan
  • Duscha och dona
  • Städa undan
  • Ladda kamerabatterier
  • Fylla mp3n
  • Inte glömma någon av ovanstående punkter

Så. Det var den listan. Nu ska jag bara lyckas hinna med allt. Peppar peppar. Jag ska ju hinna med att laga mat och käka också. Hur nu det ska gå till.

Inga kommentarer: