måndag, januari 28, 2008

En ovanligt dålig dag

Den här dagen blev...intressant. Monsterhuvudvärken sen i morses gick över så småningom, och nu är det bara ett dovt bultande kvar. Nog så jobbigt, men i alla fall skönt att det värsta är över igen. Nåväl. Jag har under eftermiddagen lyckats med att få ett eluttag i handen. Det lossnade när jag skulle dra ur en sladd ur kontakten, höll emot, men nog sjutton lossnade den ändå. Så himla typiskt! Och det var ändå det uttaget de var här och lagade för inte alls länge sedan!

Men inte nog med det. Lite senare skulle jag sätta mig på stolen, men precis när jag drog ut den så trillade den ihop. Mina köksstolar är minsann inte att leka med - tror bestämt att jag ska gå lös på dem med karlsson klister och en del spik. Jag kan ju inte dras med köksstolar som hotar att falla i bitar när man ska sitta eller stå på dem!

Slutligen lyckades jag hälla en del vinbål på mig eftersom korken inte satt på ordentligt och flaskan vällte när jag öppnade kylskåpsdörren.

Ska jag alltid råka ut för så här mycket grejer?

Inga kommentarer: