tisdag, januari 22, 2008

Snöigt

Kom utanför dörren efter lunch för att snabbt och lätt ta mig upp till skolan medelst cykel, och vad ser jag? Världen har blivit vit! Nåja, tidsbrist som jag hade slängde jag mig upp på cykeln (som faktiskt höll luften, måste varit nåt konstigt med den igår) och trampade mot skolan. Och höll på att glida rakt ut i gatan liggandes när jag bromsade lite väl häftigt. Som tur var lyckades jag få styr på både mig själv och cykeln och undvek allt vad olyckor heter. Resten av vägen upp var som vanligt lite jobbig i slutet, men lugn.

Imorgon har jag förmiddagsföreläsning på Ackis, vilket är skönt. Det går så mycket snabbare att ta sig dit än att ta sig till skolan. Nackdelen är att jag knappt vågar sätta foten på bygget efter måndagens föreläsning och info om att vinterkräksjukan härjar där. Men jag måste väl, antar jag. Det KAN ju sägas nåt nytt som jag inte har hört förut. Och visst kan det väl vara nyttigt att öva sig i att sprita sina händer?

Inga kommentarer: