tisdag, januari 22, 2008

Väckarklockans förbannelse

Finns det nåt värre än att vakna av väckarklockan bara några få timmar efter att man somnade till att börja med, och att då dessutom inte känna sig utvilad för fem öre?

Ja, faktiskt. Att vakna av sig själv, flera timmar efter att klockan borde ringt, bara för att inse att skolan började för en kvart sedan och väckarklockan har stannat på 20 över fem. Underbart. Det hände mig nu idag, och just då är det inte läge att stressa, eftersom man ändå kommer ha missat över halva föreläsningen om man lyckas hinna dit innan den är slut över huvud taget. Istället satsar jag på den obligatoriska träffen senare idag. Första lektionen med basgrupp F, första riktigt intressanta delen (hoppas jag). Gårdagens föreläsning i vårdhygien bjöd ju inte på några som helst nyheter, det enda föreläsaren lyckades med var att göra mig halvt skräckslagen för att vistas på Akademiska sjukhuset på grund av vinterkräksjukeutbrottet där, emetofob som jag är. Nåja, med lite tur kanske jag rent av slipper tenta vissa delar av det här, vilket vore väldigt skönt. Inte för att jag inte skulle gå på föreläsningarna ändå, men det är ju skönt att slippa plugga till en tenta i alla fall!

Nu sitter jag och väntar på att min lunch ska bli klar, klyftpotatis och stekt tofu blir det idag. Ska laga lite rejälare käk ikväll - nudelwook tänkte jag mig då, men det finns inte riktigt tid till det nu, eftersom jag ska vara på skolan vid fem i ett och träffa gruppen lite innan lektionen börjar. Måste bara ta reda på vart vi egentligen ska vara...

Annars känns det skönt att skolan iaf har kommit igång, även om det inte är jätteintensivt. Måste börja leta böcker nu, för det känns som det är dags att börja hänga med i litteraturen snarast, faktiskt. Om inte annat för att slippa stressa senare...

Inga kommentarer: