fredag, februari 08, 2008

Valskinerad nåldyna

Jag börjar känna mig lite som en nåldyna. Först blodcentralen förra torsdagen, sedan stickövningar i skolan på fredagen, och ppdtest i måndags. Igår var det dags för avläsning och ytterligare en spruta - BCG-vaccin. Det gjorde inte ett dugg ont, till skillnad från ppdtestet som sved som bara den direkt så sved det här en stund efter, men desan kändes det inte alls. Förrän idag.

Jag har fått en två centimeter i diameter stor bula på armen, ilsket röd och jätteöm. Hela området däromkring gör lite ont om man rör armen lite obekvämt, eller råkar stöta emot nåt. Till och med jackan kändes, liksom!

Jag hoppas verkligen att det ger med sig inom en mycket snar framtid, det känns inte bra om det ska bli till ett sånt där varande sår eller en böld som de sa att det kunde.

Men men, på måndag är det dags för nästa vaccinering - komplettering av alla "barnvaccin" samt hepatit b. Måste komma ihåg att de ska ta dem i högerarmen... Får ju inte vaccinera i samma arm som BCGet! Men sedan dröjer det väl i alla fall en månad innan jag blir stucken igen när hepatiten ska fyllas på. Om det nu inte är så att vi ska öva injektion på varandra. I så fall blir jag ännu mer nåldyna.

Några bilder från den gångna veckan finns här.

Inga kommentarer: