tisdag, april 15, 2008

Blowin' in the wind


Drömmar flyger så snabbt sin kos om man inte fångar dem direkt. Tankar svävar vidare utan att någonsin ens ha satt ett litet märke i minnet. Men ibland minns man dem - och blir glad.

Tittade runt i lite gamla bilder för att få en paus i det något segdragna pluggandet av latinska termer till anatomin och hittade några godbitar. Den här måste vara från när jag var ungefär sex år, Anna borde vara enn drygt halvår och Teresia kanske fyra och ett halvt. Mitt linblonda väldigt raka hår blev nåt helt annat några år senare, och har så förblivit.

Just nu längtar jag bara ut på dagarna. Jag sitter ju inne i skolan hela tiden, och när jag väl sätter mig ute är solen så stark att jag får akta mig så att jag vare sig bränner mig eller får soleksem. Massor av solkräm kan åtminstone hålla det stånget ett tag, men inte i längden. Drömmarna om solen finns dock alltid inne i mig, och nu märks det verkligen att det börjar gå åt rätt håll. Det blir grönt, det är varmt och fåglarna kvittrar hela tiden!

I helgen ska jag åka till Oslo och träffa de andra i den nordiska kommitteen, vilket ska bli skoj. Mindre roligt är dock att jag ska tillbringa ungefär åtta timmar på tåg på fredag, och åtta timmar tåg på söndag. Härligt härligt. Misstänker att jag nog, trots allt, tar med mig minst en bok samt anteckningar även om jag hade tänkt låta bli det. Men nu ska jag återgå till mina glosor. Inte helt enkelt att banka in alla latinska former i skallen inte!

Ja, jag vet att det är fel datum på det här inlägget -skrevs 21/4 - men jag orkar inte fixa till det.

Inga kommentarer: