torsdag, april 10, 2008

Rapport från en filt

Nej, det blev ingen lägenhetskoll. Istället blev det nedbäddning och nässpray för hela slanten. Dunderförkylningen har slagit till, så jag lever just nu mitt liv i min kära soffa. Kuddar, filtar, vattenflaskor, nässpray och tekoppar slåss om utrymmet, och jag blir bara mattare och tröttare för varje sekund. Ändå sover jag som en gris hela nätterna och en stor del av dagarna.

Inte mycket skolarbete blir gjort. Eller nåt annat arbete heller för den delen. Den enda friska luften jag får i mig är den som strömmar in genom det öppna fönstret, eller när jag går ut på balkongen för att prata i mobilen (mmhm, för jag har ingen mottagning inne i lägenheten...). Jag orkar helt enkelt inte. En tur till ica slår ut mig totalt, och min hals är raspig som sjutton. Jag planerar att även tillbringa morgondagen i soffan, för att sedan börja försöka mig på att leva igen. Får se hur det går. Over and out.

Inga kommentarer: