lördag, april 12, 2008

Drömtider

I takt med att molnen spricker upp utanför fönstret känner jag mig allt piggare igen. Jag är fortfarande fantastiskt trött i kroppen, men har inte direkt ont i halsen längre även om jag är raspig. Huvudet har slutat dunka, och det känns faktiskt helt okej att andas.

Och idag gör den här låten mig glad, mest på grund av flöjtsolot i slutet, men också för att den påminner mig så otroligt mycket om sommar.

Solen stiger upp

Sitter i ett träd
luften känns så fri
Ringar på vattenytan
och solen stiger upp

Bor i ett hus
med ett tak gjort av gräs
går omkring medsols
och tänker på ditt bo

Soldammet ryker
fåglarna kan se
långt upp i tallarna
du kanske trillar ner

Jag vet en bro
som går över en å
Där kan man hoppas
att allting är som förr

Ligger på en äng
i en flickas knä
Springer i sommarnatten
Du kanske följer med

Inga kommentarer: