söndag, maj 31, 2009

Helg

Söndagmorgon. Jag sitter fortfarande i sängen, har ätit lite frukt till frukost, men kände att det inte var riktigt dags att gå upp än utan kröp tillbaka ner under täcket fast med datorn i famnen den här gången. Vill dra ut på morgonen riktigt länge idag, för när jag väl går upp ska jag sätta igång och städa. Eftersom jag har varit själv i lägenheten i två veckor, och legat sjuk ungefär en och en halv av desamma, så är den i skriande behov av uppsnyggning. Framförallt behövs det en liten uppfräshning i köket... Senare ska jag (förstås) plugga ett tag till, idag både farmakologi och förbereda inför tisdagens kliniska examinationer där bland annat blodtransfusioner, infusioner, injektioner och andningshjälpmedel ingår. Det känns bäst att vara ordentligt förberedd - jag vill inte behöva göra om de där momenten... På torsdagen skriver jag tenta i både farmakologi och mikrobiologi innan jag, äntligen, får sommarlov för den här gången, och eftersom jag är fast besluten att klara båda så pluggar jag som en tok just nu. Förhoppningsvis går det bra. Sommarlovet markerar att jag har kommit halvvägs genom utbildningen nu, vilket känns hur bra som helst!

Den här helgen har varit lite underlig, men skön. I fredags fyllde jag år, vilket firades dels med mera plugg (känns ju verkligen roligt), dels med kladdkaketårta hos Felicia och Magnus och lilla Leo, vilket var väldigt trevligt. En skön avslappnad dag, trots hetspluggandet. I går ägnade jag kvällen åt att irritera mig på ovan nämnda tentor, eftersom de hindrade mig från att vara i Skövde över den här helgen. Och hade jag varit i Skövde över helgen hade jag varit med nere på Ullevi och sett en av de mest spännande GP-tävlingar i speedway jag har sett hittills. Nu fick jag nöja mig med svts sändning på svt24, vilket i sig inte är så illa, men det kändes verkligen tråkigt att inte kunna vara med där nere när det blev en så spännande tävling som det blir - med ett ordentligt flyt för de svenska förarna. Kul att se att det går riktigt, riktigt bra för de yngre förarna i startfältet - och att Lindbäck kom tillbaka med besked! (DN skriver om tävlingen här, och på GP-bloggen kan man följa vad som händer i GP-världen.)

Inga kommentarer: