lördag, januari 09, 2010

Statusuppdatering

Kort uppdatering för att bryta tystnaden lite.

Plugg:
fullt upp, tenta på tisdag, seminarier måndag, onsdag, torsdag. Därefter är terminen avslutad och femte terminen av sex börjar nästa måndag. Jag börjar se slutet! :D

Mat:
fortfarande stort fokus på att äta bra mat i lagom mängd, trots att jag börjar tröttna och känna mig nöjd. Nästa projekt blir att göra det till vardag.

Träning:
hade planerat att börja det nya året med ordentligt med motion och minst två styrkepass i veckan. Tyvärr har jag inte ens kunnat vara ute och gå i vettigt tempo (eller egentligen inte alls) på grund av att jag lyckades skada svanskotan under ett besök hos kusin K och hennes travare. Längdskidor+häst+is+C = en rejäl duns och ordentligt ont. Styrkan har det inte heller blivit nåt med än så länge, av samma orsak. Men nu mår den bättre även om den inte är bra efter en och en halv vecka, så jag hoppas på att kunna i alla fall gå fram och tillbaka till skolan kommande vecka.

Övrigt:
julen var toppenbra, även om det var lite underligt att det bara var mamma, pappa och jag i år. Visserligen var A och J hemma över själva julafton, men ändå... Känner mig taggad för det nya året och tror att det blir det bästa på länge!

2 kommentarer:

Gamescapist sa...

Det är farligt att tolka! För jag antar att det är det du har sysslat med?

Cia sa...

Precis. Så galet kul - men uppenbarligen livsfarligt!