måndag, februari 08, 2010

Älsklingar

Mina gamla trotjänare, mina bruna lågklackade ha-till-allt-stövlar, har slutligen gett upp helt. Det är hål rakt igenom tån - ända in till foten - och de läcker lite överallt. Som grädde på moset börjar dessutom ena klacken lossna. Det är helt enkelt dags att låta dem gå i graven trots alla roliga stunder vi har haft tillsammans.

Jag har ägnat några eftermiddagar åt att finkamma Uppsalas alla skobutiker för att hitta ett par värdiga ersättare, men har inte lyckats alls. Kriterierna har varit brunt (ljust eller mörkt spelar inte nån direkt roll), lågklackat men ändå riktigt stabilt, och inte för varmt - vill kunna använda dem höst, vinter, vår. Jag antar att jakten får gå vidare till hösten istället...

Men, inget ont som inte har nåt gott med sig! Under mina fruktlösa försök att hitta bruna stövlar sprang jag på ett par gröna, snörade stövlar med lagom hög, lite ordentligare klack. Jag föll pladask, och har numera ett par gröna älsklingar som sällskap till de röda, bruna och svarta... Nu kan vi möta våren tillsammans... :)



Inga kommentarer: