tisdag, mars 02, 2010

Update

Snabb uppdatering på läget...

Skola: Har haft tre helvetiska veckor i skolan med kursen Vetenskaplig metodik, men de är äntligen slut. Istället har akutVFUn inletts, och förmiddagen tillbringades på ambulansstationen på studiebesök. Det var både intressant och kul. Nästa vecka kommer jag gå på akutmottagningen på ackis, och veckan därpå är det dags för VFU på dagoperation på Samariterhemmet för en vecka. Ser fram emot mycket spännande - för nu är jag less på teorin och vill göra saker!

Lajv: Har galen abstinens just nu, så det är tur att vi har förträff inför Arvet efter Sigismund, som går av stapeln i slutet av april, i helgen Kommer bli både lite lajvande, lite planerande och lite festande. Kulkul! Annars ser jag fram emot att anmälan inför Skymningsland släpps, och mot att planera lite mer i detalj hur vår grupp ska fungera. Sen kommer det säkert hinna bli både ett och annat lajv mellan dem under våren/försommaren, men det blir lite mindre saker (skulle jag tro...). Grymt pepp!

Läsa: Läser just nu Kirurgboken (Järhult), och Klinisk omvårdnad (Almås), samtidigt som jag läser Tuesdays with Morrie och Mannen i mina drömmar. Kan varken rekommendera eller avråda. Lagom avancerat för en övertrött hjärna. Hoppas på mer lästid när det är dags för praktik!

Musik: Lyssnar galet mycket på Zeigeist, La Roux och diverse Thåströmkonstellationer just nu. Och på These boots are made for walking med Nancy Sinatra!

Roligt: Har varit i Stockholm under eftermiddagen idag för att träffa mamma, hennes syster K, kusinen J, kusinens man B och lilla kusinbarnet I som fyllde två idag. Vi gick och fikade på Vetekatten innan vi skildes åt igen, och kusinfamiljen och jag tog tåget tillbaka till Uppsala. Det var en jättetrevlig eftermiddag.

För övrigt är den här veckan typiskt bra, humöret är på topp trots att jag känner mig toksliten. Förstår inte vad det kan bero på, men det spelar ingen roll för jag njuter för fullt!

Inga kommentarer: