lördag, oktober 23, 2010

Höstvärme

Hösten kom dundrande i full fart för ett tag sedan. Dimmiga morgnar, mörka kvällar, stearinljus, gula gröna röda bruna löv och varma drycker i stora muggar till en bra bok. Hösten kan vara min absoluta favoritårstid. Om det inte är vintern, med all snö, eller våren när det blir så där grön helt plötsligt. Eller sommaren med ljusa varma nätter... Hrm. Alla årstider har sin charm!

Jag fick ett litet ryck och bestämde mig för att sticka en halsduk, eller kanske snarare en sjal som sitter ihop i ändarna, och gjorde ett besök på en av mina favoritbutiker Yll&Tyll här i Uppsala. Kom därifrån med vitt ullgarn, Garnstudios Drops Eskimo.


Den är stickad på stickor 15, med 30 maskor. Sticka räta från båda hållen och sy ihop ändarna. Klart! Egentligen är det föreslaget sex nystan Eskimo, men jag tycker att det räcker gott med fem!

Sjalen är jätteskön att vira dubbel eller att ha runt hals och huvud. Kommer värma jätteskönt i vinter!Dessutom passar den perfekt ihop med den superfina vantarna som mamma har stickat och gett till mig. Älskar dem!

Inga kommentarer: