fredag, december 17, 2010

Framtiden

Snart är den här. Dagen jag har väntat på sen jag började plugga på IKK för nästan 6,5 år sedan. 15 januari kommer den, examensdagen. Sedan börjar Allvaret, vuxenlivet. Det ska bli fantastisk skönt att börja jobba efter alla de här åren på universitetet. Äntligen göra lite nytta och börja tjäna lite pengar.

Och, jag har faktiskt fått jobb. På hematologen. Vilket i princip är mitt drömjobb! Så det känns galet gött att börja där den 24e januari. Och det är inte mycket kvar i skolan nu heller. Uppsatsseminarium nästa vecka, och så två pedagogikuppgifter som ska lämnas in. Sen är det slut!

När jag ändå håller på och börjar nya saker så passar jag också på att utmana mig själv genom en 101-lista. Den innehåller 101 punkter eller mål med saker jag ska göra på 1001 dagar, och jag tänkte börja på nyår. Jag tror det kommer bli ett alldeles särskilt spännande äventyr, så jag bloggar om det separat på Cias 101 istället för här! Kika in där!

Inga kommentarer: