tisdag, juni 12, 2007

Projekt tillmysning

Jag har startat ett nytt projekt: projekt tillmysning. Rummet som jag bor i för tillfället, det rum som har bott i under senare delen av min uppväxt, är kaos. Inte bara på grund av att mina prylar ligger strödda i hela rummet, utan också för att hela tre bokhyllor, en skrivbordshurts, ett nattygsbord, två fåtöjer, ett mindre soffbord och min säng står där inne. Och en tv utan vare sig antennanslutnign eller box. Allt mycket fint uppradat utmed väggarna och allt helt osnyggt uppradat längsmed väggarna och fullt med stökiga grejer. Min plan är att inte bara göra det beboeligt för sommaren, utan försöka få till det tillräckligt mysigt för att man ska vilja tillbringa tid där inne. För det vill man ABSOLUT inte just nu.

Bara en sån sak som att hitta nånstans att lägga in sina kläder är i princip omöjligt för tillfället, så första steget i förvandligen var att hitta en stor byrå samt en klädstång. Det innebär att åtminstone skrivbordshurtsen och nattygsbordet kan städas ut för gott, kanske också den minsta och fulaste av bokhyllorna (yay!). Nu är de i alla fall upplockade och halvfulla, men ännu inte inställda. Det blir nog till att ta det i flera omgångar, är jag rädd.

Jag ska försöka möblera om litegrann också. Bara en sån sak som att vrida på sängen, och faktiskt få upp den från golvet kommer göra stor skillnad. Lite avgränsning i form av klädstången kommer det också bli. Så småningom ska jkag försöka sortera in lite böcker, måla om byrån och fixa lite, men högsta prioritet har nog ändå ommöbleringen och iordningplockandet av alla saker. Ska ju försöka få sorterat prylarna efter vad som ska packas ner på obestämd tid, och vad jag ska ha med mig i flytten i höst. Inte helt lätt.

Inga kommentarer: