tisdag, mars 18, 2008

Snurriga spel, tentaplugg och tulpanporr

Den senaste tiden har det mesta kretsat kring tentaplugg och praktiska prov. Igår var det dags för det praktiska eldprovet, och min uppgift blev att ge en subcutan injektion i en liten bit lår. Ja, för naturligtvis gjorde vi inte proven på människor utan på diverse atrapper. Och det räckte att göra ett av fyra moment. Jag klarade mig, så det känns riktigt bra.


Mindre bra känns det att tentan är imorgon medan jag i förrgår (eller när det nu var) fastnade i det här spelet som någon så vänligt (?) länkade. Hysteriskt, yrselframkallande, frustrerande, svårt och hur kul och beroendeframkallande som helst... Inte helt ultimat i tentapluggstider, men det funkade i alla fall bra som undanflykt för att inte plugga. Och som pausunderhållning.

I fredags var det förresten fest på g. Stinisen, BabyBell, Petran och jag förfestade hejvilt på Rundels med plattänger, vattenpipa, spännande musik och mycket fnitter.



Sen bar det av ut till ett alltför fullt Värmlands, så Stinan och jag knatade till Uplands och spanade in folk, var fördomsfulla och drack drinkar, medan de andra drog till Snerkes för att dansa. (Fler bilder från kvällen finns här.)

Annars så läser jag vänners och andras bloggar lite titt som tätt, och idag läste jag ett synnerligen roande inlägg på Arianrhod, nämligen om (och med) tulpanporr. Mycket underhållande, fick mig att skratta i flera minuter. Och det får avsluta det här inlägget och den här dagen. Nu gäller det bara att klara tentan i morgon (så håll tummarna!) så är det nästan två veckors lov som gäller. Underbart skönt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Omg, rakt hår!