onsdag, mars 19, 2008

Vårglad

Idag är jag glad. Lättad. Befriad. Som alltid efter en tenta eller inlämning känns det hur skönt som helst att ha kursen avklarad. Är tämligen säker på att ha klarat den också, så jag behöver inte tänka på den alls mera. Skönt det.

Den nästan två veckor långa ledigheten som ligger framför mig och mina kursare firades med en stunds prat och lunch på Rififi, och med inköp av de underbaraste skorna jag har sett på väldigt länge. Kan knappt vänta på tillfälle att använda dem, och det kommer säkert fortare än man kan ana. Hoppas jag.


Det snöade för övrigt på väg från skolan ner på stan - stora ulliga mysiga flingor. Det var som om någon blåste bomull över oss där vi, bokstavligen, gick trallandes fram. Sen kom solen! Så cykelturen hem blev betydligt säkrare än cykelturen till skolan imorse när det var glashalt och snö överallt...

Annars försöker jag få ta på jobbet, planerar att sova en stund och sen storstäda innan det blir matlagande av. Ska hitta på nåt skoj att göra ikväll också, får se lite vad som händer. Är inte så sugen på Kalmars med en stor del av klassen - det är ändå folk jag inte har nån större lust att umgås med, liksom... Så, tja, kanske blir det popcorn och filmmys på egen hand i soffan. Det funkar också utmärkt!

Inga kommentarer: